6/13/2015

با حضور مسوولان استاني و شهري صورت گرفت؛

افتتاح و کلنگ‌زني پروژه‌هاي شاخص شهرداري قزوين

پروژه‌هاي شاخص شهرداري قزوين به مناسبت ايام شعبانيه با حضور مسوولان استاني و شهري کلنگ‌زني و افتتاح شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ با حضور مسوولان استاني و شهري سراي پيشکسوتان در بوستان ملت به بهره‌برداري رسيد و همچنين 10دستگاه خودرو سنگين سازمان عمران شهرداري راه اندازي شد.
بر اساس اين گزارش؛ همچنين در اين روز کلنگ احداث بوستان بانوان 3 در منطقه يک شهرداري قزوين و بوستان 26هکتاري در منطقه سه شهرداري قزوين به زمين خورد.
 
خريد 10دستگاه خودرو سنگين با اعتبار 2ميليارد و 800ميليون تومان
 
سيد محمد علمي، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين در آئين افتتاح 10 دستگاه خودرو سنگين در اين سازمان گفت: 10دستگاه خودرو سنگين سازمان عمران شهرداري قزوين با اعتبار 2ميليارد و 800ميليون تومان خريداري شده است.
وي افزود: 10دستگاه خودرو سنگين سازمان عمران شهرداري قزوين با ظرفيت 14تن از شرکت Amico  با گارانتي 3 سال خريداري شده است که داراي مجوز اتحاديه اروپا و تحت ليسانس آلمان مي‌باشد.
علمي بيان کرد: فرسوده شدن خودروهاي اين سازمان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان از دلايل خريداري اين 10دستگاه بود.
اين مسوول اضافه کرد: سازمان عمران شهرداري قزوين پروژه هاي عمراني را به طور مستقل از ابتدا تا انتهاي کار اجرايي مي‌کند و نوسازي ناوگان به اين سازمان کمک مي‌کند تا خدمات مطلوب تري به شهروندان ارائه شود.
 
افتتاح سراي پيشکسوتان در بوستان ملت
 
سيد مهدي کاظمي، مديرعامل سازمان فضاي سيز شهرداري قزوين نيز در آئين افتتاح سراي پيشکسوتان در بوستان ملت گفت: سراي پيشکسوتان در بوستان ملت در مساحت 5600 مترمربع با سطح چمن‌کاري 4613 متر مربع، سطح گلکاري 300 مترمربع،کاشت 250 اصله درخت، انتقال 30 اصله از درختان بلوار جمهوري اسلامي، انتقال 55 اصله درخت درخت از پروژه تقاطع قدس و اجراي سيستم آبياري هانتر احداث شده است.
وي افزود: مشخصات اين پروژه 900 متر مربع احداث معابر، اجراي سيستم روشنايي، 6 سري ساخت ميز شطرنج، 3 عدد ساخت تنديس درخت خشک، 10 عدد سطل زباله ،10 عدد آلاچيق، 5 عدد نيمکت آرامش مي‌باشد که در يک ماه اجرايي شده است.
کاظمي بيان کرد: اين پروژه در کمترين زمان به بهره برداري رسيده است تا در فصل تابستان پيشکسوتان از اين بوستان بهره‌برداري کنند.
وي گفت: زمين اين پروژه زمين سابق شهربازي بود که با دستور شهردار پروژه احداث سراي پيشکسوتان در اين زمين تعريف شد تا بهره برداري مناسب از اين زمين شود.
اين مسوول بيان کرد: به جزء هزينه خاکبرداري براي اجراي اين پروژه 180ميليون تومان اعتبار هزينه شده است.
 
بوستان بانوان در منطقه يک شهرداري قزوين احداث مي‌شود
 
محمد اسماعيل حافظي، مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين در آئين کلنگ زني بوستان بانوان در منطقه يک شهرداري قزوين گفت: اين بوستان در مساحت 6/4 هکتار با اعتبار 70ميليارد ريال به عنوان بزرگترين بوستان بانوان در قزوين احداث خواهد شد.
وي گفت: احداث بوستان بانوان در قزوين يکي از تجربيات موفق مديريت شهري بود که هم اکنون موفق شده است احداث سومين بوستان را در منطقه کمترتوسعه يافته در دستور کار قرار دهد.
حافظي افزود: همه امکانات موردنياز بانوان در اين بوستان تامين خواهد شد و اين پروژه در 12 ماه اجرايي خواهد شد.
 
کلنگ احداث بوستان 26هکتاري به زمين خورد
 
حافظي نيز همچنين در آئين کلنگ زني بوستان 26 هکتاري در منطقه سه شهرداري قزوين گفت: فاز اول اين پروزه با اعتبار 130ميليارد ريال در مجاورت اتوبان قزوين در مدت يک سال اجرايي خواهد شد.
وي افزود: با احداث اين پروژه 7کيلومتر از آب رودخانه باراجين ساماندهي مي شود و سرانه فضاي سبز به شدت افزايش پيدا خواهد کرد.
اين مسوول ادامه داد: با احداث اين پروزه فضاي با نشاطي براي شهروندان ايجاد خواهد شد.
حافظي گفت: محدوده اين پروژه مسير رودخانه باراجين حدفاصل ورودي بوستان باراجين تا بند انحرافي ارنجک در ضلع شرقي پادگان قزوين به طول 7325متر مي‌باشد.
وي ادامه داد: 4750متر از طول مسير ساماندهي طرح در بالاي اتوبان و 2575 متر آن در پايين اتوبان واقع شده است.
حافظي بيان کرد: هم اکنون مرحله اول اين پروژه اجرايي خواهد شد و طراحي مرحله دوم به پايان رسيده است.
مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين افزود: در اين پروژه به طول 1658متر ديوار ساحلي در دو سمت رودخانه احداث خواهد شد که عمده آن در مسير بالاي اتوبان قرار دارد و سعي شده وضعيت طبيعي رودخانه حفظ شود.
وي گفت: در پايين اتوبان به طول 2290متر، ديواره سازي و ساحل سازي به شکل مقطع رودخانه به صورت ذوزنقه اي با مصالح سنگي و ملات پيش بيني شده است.
حافظي اضافه کرد: بستر طبيعي رودخانه در پايين دست اتوبان حفظ و عرض ساماندهي و ديواره سازي آن بين 50تا 70متر در نظر گرفته شده است.
پايان پيام