11/15/2017

بهرامي، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين:

براي اولين‌بار از آسفالت حفاظتي با ضخامت کم در شهر قزوين استفاده شد

سليمان بهرامي، مدير عامل سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: براي اولين بار در شهر قزوين از آسفالت حفاظتي با ضخامت کم (ميکروسرفيسينگ) استفاده شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان عمران شهرداري قزوين؛ بهرامي افزود: با توجه به هزينه‌هاي بالاي آسفالت و همچنين فرآيند دشوار اين عمليات، مي‌توان با استفاده از آسفالت حفاظتي با ضخامت کم در زمان و هزينه‌هاي بالاي آسفالت صرفه‌جويي کرد.

وي خاطرنشان‌ کرد: از آنجا که سازمان عمران، سازمان تخصصي در امور عمراني شهرداري قزوين محسوب مي‌شود بنا دارد با استفاده از تکنولوژي به روز نسبت به انجام امور عمراني با بهترين کيفيت، کمترين هزينه و کوتاه‌ترين زمان اقدام کند.

اين مسوول بيان کرد: اين تکنولوژي براي اولين بار در معبر اصلي شهر قزوين، جنب ميدان تعاون (شنبه بازار) در ناحيه مينودر و با حضور جمعي از مديران شهرداري قزوين به اجرا درآمد.

بهرامي گفت: اين آسفالت، ترميمي ريز دانه‌اي است كه با هدف آب‌بندي سطحي و جوان‌سازي آسفالت‌هاي قبلي اجرا مي‌شود که عمر اين آسفالت حدودا 5 تا 7 سال است.

بهرامي عنوان کرد: از ديگر مزاياي اين آسفالت کاهش نفوذ آب، کاهش دانه دانه شدن و هوازدگي، مقاومت در برابر لغزندگي، جلوه زيبا و تصحيح شيارشدگي و کاهش ناهمواري سطح راهاست که با توجه به استفاده از قير امولسيون در اجراي اين نوع پوشش و همخواني آن با محيط زيست، از آلودگي هاي محيطي جلوگيري  به عمل مي‌آيد و استفاده از اين نوع آسفالت باعث صرفه جويي در هزينه ها تا يک پنجم لايه آسفالت است.

 

related images