پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۳۰

با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر؛

آغاز عمليات نهضت شبانه تراش آسفالت،مرمت و لکه‌گيري معابر شهر قزوين

رضا کیماسی، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: عمليات نهضت شبانه، تراش آسفالت، درزگیری، مرمت و لکه‌گيري معابر شهر قزوين در حال اجرا است

به گزارش روابط عمومي سازمان عمران شهرداري قزوين؛ کیماسی با اعلام اين خبر گفت: نهضت شبانه آسفالت که در سال گذشته با استقبال خوبي از طرف شهروندان مواجه شده بود در سال جاري نيز در برنامه کاري اين سازمان قرار گرفت و در حال اجرا است.

 

وي عنوان کرد: به دليل گرماي شديد هوا، در فصل تابستان و شلوغي معابر در طول روز و همچنين ايجاد رفاه، براي تردد شهروندان در سطح این شهر، طرح قالب نهضت شبانه اجرا مي‌شود.

 

کیماسی اعلام کرد: اجرای عملیات نهضت شبانه آسفالت به چهار قسمت تقسیم می شود که تشکیل شده از روکش آسفالت،تراش آسفالت ،درزگیری و ترمیم ولکه گیری با دستگاه مکانیزه فلاسک.

 

وي با اشاره به اينکه چنانچه ترميم آسفالت معابر صورت نگيرد، خرابي آسفالت بيشتر شده و تردد وسايل نقليه با مشکل مواجه مي شود، عنوان کرد: در اين عمليات ابتدا محل خرابي با دستگاه، تراش داده شده و پس از نظافت و باد گيري،اخذ تراکم لازم در محل مورد نظر قير پاشيده مي شود و در پايان اجراي آسفالت صورت مي گيرد.

 

مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين با اشاره به معابري که در قالب نهضت شبانه، روکش آسفالت، تراش و مرمت و لکه گيري آسفالت، مي شوند، گفت: اين عمليات در منطقه دو حد فاصل چهار راه ولیعصر الی بازیگاه کودک بصورت رفت و برگشت و عملیات درزگیری نیز در منطقه دو حد فاصل چهار راه ولیعصر الی پل طالقانی و ترمیم و لکه گیری با دستگاه مکانیزه فلاسک در منطقه یک راستگرد بلوار جمهوری از سوي اکيپ‌هاي اجرايي اين سازمان اجرا مي شود.

وي افزود: جهت تراش و روکش آسفالت در اين معبر از دو دستگاه تراش آسفالت، دو دستگاه فينيشر، يک دستگاه پمپ باد ، دو دستگاه غلتک آهني و چرخ لاستيک مورد استفاده قرار گرفته است.

کیماسی گفت: علائم ترافيکي و راهنمايي نيز در اين معبر به هنگام اجراي عمليات نصب شد تا ايمني لازم براي گروه‌هاي اجرايي و نظم در تردد خودرو تأمين شود.

کیماسی با اشاره به اينکه با استفاده از دستگاه مکانیزه فلاسک، در راستگرد بلوار جمهوری گفت: براي جلوگيري از سرد شدن آسفالت در فاصله زماني ميان اجراي تراش آسفالت، نظافت نخاله ها با پمپ باد و اجراي آسفالت با استفاده از قير امولسيون از اين دستگاه استفاده مي‌شود تا با کيفيت و سرعت مطلوب، صورت گیرد.

وي افزود: اين دستگاه شامل وسايلي اعم از کاتر، پمپ باد، قير پاش، جرثقيل، غلتک و يک مخزن دو جداره است که تا 12 ساعت آسفالت را گرم و قابل استفاده نگه مي‌دارد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداري قزوين با بيان اينکه با توجه به اجراي اين پروژه، ايمن سازي معبر بلوار شهید بهشتی در برنامه کاري قرار گرفت، گفت: اين خيابان با علائم راهنمايي و رانندگي ايمن سازي و از روبات هاي آدم نماي اعلام خطر نيز براي هدايت رانندگان به مسير مناسب استفاده شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مجوز از پليس راهور، جهت بسته شدن اين معبر، شهروندان نهايت همکاري را با اکيپ‌هاي اجرايي اين سازمان داشتند که لازم است قدردان شهروندان فهيم قزويني باشيم.

تصاویر مرتبط