سه‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۳

حق لطفي، معاون فني- عمراني شهرداري قزوين:

پروژه‌هاي عمراني شهرداري قزوين طبق زمانبندي در حال پيگيري است

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين مشکلات ناشي از اجراي پروژه عمراني را مسايل زيست محيطي، خاک شناسي، تاسيسات زيربنايي، مشکلات ترافيکي و غيره منطقه شهر قزوين دانست که با تمهيدات فني وعمراني وصرف هزينه اين موانع رفع مي‌شود.

 

مسعود حق لطفي در خصوص پروژه‌هاي معاونت عمراني گفت: درحوزه عمراني و ستادي 12 پروژه شاخص وجود دارد که به طور ويژه پيگيري مي‌شود.
وي اظهارکرد: پروژه‌هاي عمراني توسط سه سرمايه گذار شاخص انجام مي‌شود که شرکت ملي ساختمان، پروژه‌هاي حکم آباد، پل همبستگي و برج‌هاي پونک را در دست دارد که طبق برنامه و زمانبندي در حال انجام است.
حق لطفي ادامه داد: در طرح پل غيرهمسطح همبستگي نيز با رفع موانع تاسيسات زيربنايي و هدايت ترافيک، موانع رفع شده و عمليات عمراني آن ادامه دارد.
معاون فني وعمراني شهرداري قزوين خاطر نشان کرد: درطرح برج‌هاي پونک، گودبرداري به پايان رسيده و آماده احداث شالوده آن هستيم و اطلاعات، نقشه‌ها و نواقص بازبيني و اصلاح شده است.
حق لطفي با اعلام اين مطلب که بخشي از پروژه‌هاي شاخص معاونت عمراني را شرکت دي انجام مي‌دهد، گفت: برج‌هاي الهيه و بادامستان در سال گذشته با موانع اجرايي مواجه شد که اکنون رفع و در حال کار هستيم.
وي يادآورشد: در پروژه پل مطهري، کار با تقسيم به دو بخش مطهري يک و دو، به سرعت پيش مي‌رود که در مطهري يک از تقاطع بلوار مطهري و امام خميني (ره) مشغول به کار هستيم و از سويي ديگر در پروژه مطهري دو نيز از مجاورت دانشگاه بين المللي امام خميني تا جنب فلکه اول کوثر(ميدان ميوه و تره وبار) در حال احداث تقاطع مي‌باشيم.
معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در خصوص روگذر غير همسطح سرداران در محل اين ميدان توضيح داد: گودبرداري و شمع کوبي اين طرح درحال اجرا مي‌باشد و اکنون ازسمت غرب کارگاه فعاليت‌ها گسترش پيدا کرده و در اين راستا با پليس راهور و معاونت حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين نيز هماهنگي لازم جهت افزايش سطح فضاي کارگاه و هدايت ترافيک صورت گرفته است.
وي سرعت پايين کار که به گفته او مربوط به جابجايي تاسيسات اطراف ميدان بود و اکنون عمليات جابجايي تاسيسات برق، آب و فاضلاب و گاز در حال انجام است را از مشکلات اين طرح عنوان کرد و افزود: پس ازپايان اين مرحله و افزايش وسعت کارگاه و فعاليت‌ها، به برنامه زمانبندي شده خواهيم رسيد.
حق لطفي در ادامه با بيان اينکه نقشه‌هاي مرحله يک پل کوثر واقع درانتهاي بلوار معلم و بلوار آزادگان(غياث آباد) را تحويل داده‌ايم، تصريح کرد: پس از بررسي نقشه‌هاي فاز يک و ارجاع به مشاوران، تهيه نقشه فاز دو در دستور کار قرارمي گيرد.
وي ادامه داد: يکي ديگر از پيمانکاران بزرگ که در حوزه عمراني فعاليت مي‌کند، شرکت انصار است که در حال حاضر طرح تقاطع غيرهمسطح عمران و نادري توسط آن به اتمام رسيده و مورد بهره برداري قرار گرفته است.
حق لطفي همچنين از اتمام پروژه لندفيل (دفن بهداشتي زباله) خبرداد و خاطرنشان کرد: پروژه ديگر که در حال ساخت آن هستيم، ساختمان مرکزي شهرداري است که مراحل پي کني، پي ريزي، فوندانسيون ها واسکلت آن در حال ساخت مي‌باشد و دو بلوک از پنج بلوک آن آماده نصب است.
حق لطفي با اشاره به اينکه پروژه بعدي شرکت انصار، پل روگذر غير همسطح باهنر است، از پيشرفت فيزيکي 25 درصدي اين پل خبر داد و اظهار اميدواري کرد؛ با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده، اين طرح زودتر از برنامه تحويل شود.
وي در خصوص طرح مجتمع دفن زباله محمدآباد نيز يادآور شد: تصفيه خانه فاضلاب محل دفن بهداشتي زباله در حال طراحي است و طبق پيش بيني، اجراي پروژه يک سال به طول خواهد کشيد.
اين مسوول در شهرداري قزوين در پايان ضمن تشکر از همکاري و صبر شهروندان در زمان اجراي پل‌ها، ابراز اميدواري کرد: با سرعت بيشتر در انجام طرح‌هاي عمراني، شهروندان لذت شيريني اتمام پروژه‌هاي ديگر را طي يک سال آينده بچشند و با تلاش خود سختي‌هاي تحميل شده به مردم را جبران کنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط