یکشنبه ۱۳۹۰/۱۱/۱۶

مدير عامل سازمان عمران شهرداري قزوين:

استفاده از ابزارهاي پيشرفته ديجيتالي در نقشه برداري

با توجه به پيشرفت علم در زمينه هاي مختلف به ويژه استفاده از ابزارهاي پيشرفته ديجيتالي، امروزه در عمليات نقشه برداري تحولات چشم گيري صورت گرفته است.

 

مدير عامل سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: با توجه به پيشرفت علم در زمينه هاي مختلف به ويژه استفاده از ابزارهاي پيشرفته ديجيتالي، امروزه در عمليات نقشه برداري تحولات چشم گيري صورت گرفته است.
سيد حسين شفيعي اظهار کرد: اين تحولات در زمينه هاي نقشه برداري، محاسبه، ترسيم و اجراي نقشه ها صورت گرفته که هر کدام از آنها در گذشته مستلزم صرف زمان ، کار، رفت و آمد، کنترل، کار نيروي انساني و وسايل مختلف نقشه کشي و همچنين داراي دقت کمتر و عدم امکان مانور در ترسيم، طراحي، محاسبه و اجراي پروژه ها بوده است.
مدير عامل سازمان عمران شهرداري قزوين با تاکيد بر اينکه اکنون از دستگاههاي کامپيوتري در نقشه برداري استفاده مي شود بيان کرد: دستگاههاي کامپيوتري نقشه برداري مانند GPS و سيستم ماهواره اي GIS از دوربين توتال استيشن نظير Terimbel براي تهيه ايستگاههاي خيلي دقيق UTM در سطح کشور به کار مي رود.
سيد حسين شفيعي افزود: براي تهيه ايستگاههاي سيار دقيق UTM در سطح کشور ، شهرداري قزوين جهت جلوگيري از پيچيدگي و خطا در عمليات نقشه برداري و ترسيم ايستگاه ها عوارض مختلف شهر و دوربين توتال استيشن که کار دو دوربين تئودوليت و نيو و و سايل شاخص، ژالن و مترکشي در عمليات مختلف نقشه برداري کارهاي عمراني مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينکه از نرم افزارهاي مختلف Land  و Auto cad در عمليات نقشه کشي، ترسيم توپوگرافي، سايت پلان، پرفيل طولي و عرضي ، طراحي و محاسبه حجم عمليات خاکي قابل مقايسه با وسايل گذشته نمي باشد گفت : سرعت و دقت بيشتر در خدمات ترسيم و عمليات مختلف نقشه برداري به ويژه اجرايي ، امروزه با توجه به وسعت شهر و نياز به کارهاي عمراني اهميت فراواني دارد.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين خاطر نشان کرد: با توسعه روز افزون شهر ، نياز به تکنولوژي جديدتر و استفاده به روز همزمان سيستم ماهواره اي و کامپيوتري در کشور ((Google earnthو شهرداري در زمينه هاي مختلف نقشه برداري به ويژه در حوزه شهرسناسي که نقش مهمي در حذف رفت و آمدهاي اضافي کارشناسان و ارباب رجوع و همچنين اهميت فراوان در زمينه صرفه جويي در مصرف سوخت و ترافيک شهر و سرعت پاسخگويي بيشتري خواهد داشت .
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط