علمي، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين خبر داد؛
اجراي عمليات شبانه ترميم آسفالت معابر قزوين
سيد محمد علمي، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: عمليات شبانه ترميم آسفالت معابر شهر از سوي سازمان عمران شهرداري قزوين در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومي سازمان عمران شهرداري قزوين، علمي افزود:: در راستاي تأمين رفاه و بهبود عبور و مرور روزانه شهروندان، روان سازي ترافيک عبوري در معابر اصلي شهر و جلوگيري از اختلال در تردد خودرو ها، مدتي است اين سازمان پروژه تراش و درزگيري آسفالت معابر اصلي شهر را به صورت شبانه در دستور کار خود قرار داده است.
علمي با اشاره به اجراي شبانه تراش آسفالت در بلوار دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) اظهار کرد: لاين غربي اين بلوار از مقابل دانشگاه بين المللي امام خميني آغاز شده و تا تقاطع غيرهمسطح مطهري ادامه داشته است.
وي افزود: اين پروژه در مساحت 12هزار مترمربع و با صرف يک هزار و 800 تن آسفالت اجرا شده است.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين با اشاره به اينکه اين پروژه از اوايل تير ماه سال جاري آغاز شده است، گفت: کارخانه آسفالت سازمان عمران نيز در راستاي تسهيل دسترسي اکيپ هاي اجرايي آسفالت به حجم آسفالت درخواستي، از 10 شب تا 6 صبح فعال بوده و همگام با کارکنان اين سازمان در راستاي تأمين رفاه شهروندان اقدام کرده است.
علمي افزود: اين عمليات همچنين از 31 تير ماه سال جاري در خيابان شهيد باهنر(روبروي دادگستري) واقع در منطقه يک شهرداري قزوين آغاز شده است و انجام عمليات مذکور بر اساس الويت بندي اعلام شده از سوي مديريت هر منطقه به اين سازمان صورت مي پذيرد.
وي با اشاره به اينکه در اولين روز اجراي اين پروژه 90 تن آسفالت در 564 مترمربع جهت اجراي تراش آسفالت صرف شده است، عنوان کرد: به طور متوسط اين عمليات در هر نوبت کاري در مساحتي بالغ بر 600 مترمربع و با صرف 95 تن آسفالت اجرا مي شود.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين افزود: اين عمليات شامل تراش آسفالت، نظافت محل تراشيده شده، بادگيري سطح تراش خورده، قير پاشي واجراي آسفالت با فينيشر مي باشد و به منظور اجراي اين عمليات اکيپ اجرايي با همکاري کارخانه آسفالت و با استفاده از دستگاه تراش آسفالت، کمپوسور باد، قير پاش و پنج دستگاه کاميون فعاليت مي نمايند.
بهرهگيري از دستگاه فلاسک در اجراي شبانه تراش مرمت آسفالت معابر قزوين
علمي با اشاره به اجراي تراش آسفالت معابر قزوين با بهره گيري از دستگاه فلاسک اظهار کرد:اين پروژه از 31 تير ماه سال جاري در خيابان باهنر (روبروي دادگستري) واقع در منطقه يک شهرداري قزوين آغاز شد.
علمي با بيان اينکه باتوجه به حجم هشت تني دستگاه فلاسک، در هر نوبت کاري تنها تراش و ترميم آسفالت مساحتي حدود 60 متر مربع صورت مي گيرد، گفت: اين عمليات توسط دستگاه تراش آسفالت، دستگاه فلاسک،يک اکيپ اجرايي و با همکاري کارخانه آسفالت سازمان عمران صورت مي گيرد.
وي با اشاره به ويژگي هاي دستگاه فلاسک آسفالت گفت: از قابليت هاي اين دستگاه نگهداري آسفالت در دماي مناسب و قابل استفاده براي اجراي روکش و لکه گيري آسفالت به مدت 12 ساعت مي باشد که اين ويژگي در اجراي با کيفيت پروژه بسيار تأثيرگذار است.
اين مسئول در ادامه به تجهيزات موجود در اين دستگاه اشاره و اظهار کرد: کاتر، هيلتي، کمپرسورباد ، قيرپاش و جرثقيل، غلطک از جمله تجهيزات اين دستگاه مي باشد که در تسريع اجراي پروژه نقش اساسي دارد.
اختصاص 22 ميليارد ريال اعتبار به منظور تراش و درزگيري آسفالت معابر شهر قزوين
علمي با اشاره به اختصاص 22 ميليارد ريال اعتبار به منظور تراش ودرزگيري آسفالت معابرشهرتوسط مديريت مناطق سه گانه شهرداري قزوين تصريح کرد:در منطقه يک شهرداري براي اجراي عمليات تراش آسفالت شش ميليارد ريال و به منظور اجراي درزگيري آسفالت دو ميليارد ريال اختصاص يافته است.
وي افزود: به منظور اجراي عمليات تراش آسفالت در منطقه دو نيز شش ميليارد ريال و درزگيري آسفالت يک ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: مديريت منطقه سه شهرداري نيز براي اجراي عمليات تراش آسفالت چهار ميليارد ريال و به منظور درزگيري آسفالت معابر اين منطقه سه ميليارد ريال اختصاص داده است و سازمان عمران با بهره گيري از اعتبارات اختصاص يافته، به اجراي اين پروژه ها در سطح معابر مي پردازد.
علمي با بيان اينکه براي اجراي درزگيري آسفالت معابر دستگاه تزريق مواد پليمري متعلق به اين سازمان مورد استفاده قرار مي گيرد، گفت: اين دستگاه قابليت اجراي درزگيري بيش از سه هزار متردر هر نوبت کاري را دارا مي باشد.
وي ادامه داد: به منظور اجراي اين عمليات يک دستگاه نيسان يدک کش، درزگير و کاتر مورد استفاده قرار گرفته اند.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين با اشاره به عمليات انجام شده در اين پروژه اظهار کرد:شناسايي درزهاي موجود در سطح خيابان ها، کاترزني با دستگاه کاتر به عرض 15 تا 20 ميليمترو عمق حدود 20 ميليمتر، نظافت محل تراشيده شده با فشار باد، حرارت دهي به محل درز تراشيده شده جهت پيوند بهتر مواد پليمري تزريق شده با آسفالت و پاشيدن پودر سنگ در محل از جمله اقدامات صورت گرفته در اين عمليات مي باشد.
علمي در پايان خاطرنشان کرد: دستگاه درزگير اين سازمان مجهز به سيستم کنترل دماي ديجيتالي و استاندارد بوده و قابليت بادگيري با فشار بسيار زياد را دارا مي باشد.
پايان پيام