پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۲۷

با حضور مسوولان كشوري و استاني و با اعتبار 16ميليارد تومان؛

سه تقاطع غيرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات همزمان و پيش از موعد در شهر قزوين افتتاح شد

تقاطع‌هاي غير همسطح نصر، سرداران و ارتباطات صبح امروز با حضور مسوولان كشوري و استاني با هزينه‌اي بالغ بر 160 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد و پروژه احداث بوستان آفرينش کلنگ‌زني شد.

 

 تقاطع‌هاي غيرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات صبح امروز با حضور مسوولان كشوري و استاني با هزينه‌اي بالغ بر 160 ميليارد ريال به طور همزمان و پيش از موعد به بهره‌برداري رسيد و پروژه احداث بوستان آفرينش کلنگ‌زني شد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ پروژه تقاطع غير همسطح ارتباطات با هدف تسهيل در عبور و مرور شهري و ايجاد مسير ارتباطي آسان و روان از مرکز شهر به شهرک عارف و غرب شهر با هزينه 15 ميليارد ريال و 7 ماه پيش از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد.
تقاطع غير همسطح ارتباطات داراي 28 متر طول و 35 متر عرض با عرشه‌اي فلزي به وزن 160 تن و حجم بتن‌ريزي 2 هزار متر مکعب بوده، همچنين طول ديواره‌هاي اين پروژه 100 متر، ارتفاع آن 4 متر و ميزان آسفالت مصرفي آن هزار تن است.
بنابراين گزارش؛ پروژه تقاطع غيرهمسطح نصر  از ديگر پروژه‌هاي عمراني شهرداري قزوين بود كه امروز به بهره برداري رسيد و  اين پروژه در منطقه شمال شرقي شهر در محل تقاطع بلوارهاي شهيد بهشتي، شهيد لشگري و شهيد مدرس واقع شده و در نوع خود پروژه‌ قابل توجهي است.
عمليات اجرايي تقاطع غير همسطح نصر با اعتبار 75 ميليارد ريال در شهريورماه سال 90 آغاز شده است و اين پروژه توسط شهرداري قزوين 74 روز پيش از موعد مقرر به بهره‌برداري رسيد که اين امر بيانگر اثبات تعهد شهرداري قزوين نسبت به رفاه شهروندان است.
اين پروژه با 67 قطعه ديوار حائل با ارتفاع 2 تا 9 متري به طول 840 متر در طرفين مسير زيرگذر پروژه و عرض 24 متر بوده و داراي 24 شمع و 4 سر شمع است؛ همچنين حجم خاک‌برداري، ميلگرد و آسفالت مصرفي و بتن‌ريزي اين تقاطع به ترتيب 200 هزار متر مکعب، هزار و 500 تن، 3 هزار تن و 18 هزار متر مکعب است.
در اين گزارش آمده است؛ پروژه تقاطع غير همسطح سرداران از پروژه‌هاي شهرداري قزوين است كه در روان کردن ترافيک شهري مؤثر است و اين پروژه در محل سابق ميدان سرداران در تقاطع بلوارهاي شهيد بهشتي و دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با اعتبار 70 ميليارد ريال در شهريورماه سال 90 آغاز شده است كه امروز شاهد بهره برداري از آن بوديم.
 
طول اين تقاطع 450 متر، عرض 22 متر، طول عرشه 216 متر با 72 شمع و 8 پايه است و  همچنين در اين پروژه هزار و 800 تن آسفالت، هزار و 300 تن ميلگرد و 10 هزار متر مکعب بتن‌ريزي صورت گرفته است.
ميزان حجم خاکريزي در اين پروژه 5 هزار متر مکعب بوده، همچنين در دو طرف پل ديوار امنيتي به طول 400 متر اجرا شده است.
همچنين امروز بوستان آفرينش با اعتبار 300ميليارد ريال به عنوان بزرگترين بوستان درون شهري قزوين كلنگ زني شد.
گفتني است در اين مراسم نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي برخي از شهرهاي كشور، استاندار قزوين و ديگر مديران ارشد استاني و شهري برگزار شد.
در پايان اين مراسم از  زحمات عوامل اجرايي اين پروژه ها با اهداي لوح، تقدير و تشكر شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط