یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین؛

نمایندگان شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان عضو اصلی باید در جلسات امور شهری استانداری شرکت کنند

با عنایت به اینکه تمامی تصمیمات استانداری در حوزه مدیریت شهری باید برای اجرایی شدن به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین برسد، ضرورت دارد ریاست محترم شورا یا نماینده منتخب شورا و مدیریت شهری در اینگونه جلسات که منتهی به تصمیم سازی می‌شود حضور داشته باشند از جمله این موارد ، پروژه ساماندهی و باز آفرینی امام زاده حسین (ع )است .

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که بادستور کاربررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری  شامل تملکات طرح توسعه آستان امامزاده حسین (ع) اظهار کرد:دراین لایحه قیدشده که نیمی از تملکات بایدتوسط شهرداری و با بودجه 125 میلیارد تومانی انجام شود این در حالی  است  که در جلسه تشکیل شده پیرامون سهم تملکات هیچ نماینده ای از شورای شهر نداشته است .                                                                                                                                                                         وی ادامه داد: از سویی شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۲ برای این موضوع  فقط یک ردیف خالی بدون اعتبار مالی دارد ، البته جای تقدیر است اگر استانداری برای این پروژه ملی اعتبار مالی از منابع ملی به مدیریت شهری تزریق کند .لازم به ذکر است مدیریت شهری در سنوات گذشته به تعهدات خود در این طرح عمل کرده است و دستگاههای متولی این پروژه حمایتی نکرده  و به تعهداتشان عمل نکرده اند .

 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با اشاره به اینکه این لایحه خالی از ایراد نیست گفت: ضرورت دارد این لایحه برای بررسی های بیشتر  به کمیسیون تخصصی عودت داده شود و نباید وقت صحن را برای موضوعی که نیاز به بررسی تخصصی درمورد چگونگی تملک و نحوه تامین اعتبار آن دارد گرفت. و از سویی در این تصمیم گیری استانداری ، شورای شهر نقشی نداشته و از موضوع اطلاعی ندارد قطعا برای بررسی لایحه بایستی وقت بیشتری صرف کرد و و با دعوت از استاندار محترم و نماینده مطلع ایشان شفاف سازی شود .
 
نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین  خاطر نشان کرد: این حق مردم است که بدانند 125 میلیاردتومان از بودجه شهر برای چه موضوعی صرف می شود .
 
وی همچنین با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) هم راضی نخواهند بود یک عده در این تملکات بی خانمان شوند گفت: باید دراین طرح یا هر طرحی مربوط به ساماندهی یا توسعه شهر ،  دنبال شرایطی باشیم که  مردم راضی باشند و استقبال کنند و هم به واسطه اجرای طرح مردم به حق و حقوقشان برسند . به اندازه کافی در ادوار گذشته مدیریت شهری در توافقات تملکات این پروژه در محله آخوند و همجواریهای امام زاده حسین(ع) ناخواسته موجب بی خانمانی عده ای از شهروندان عزیز  و نابسامانی در این محدوده شده است که متاسفانه به آسایش و امنیت و رفاه  اهالی این محله آسیب زده  که یکی  از دلایل آن این است که دستگاههای متولی به موقع به وظایف خود عمل نکردند و بدتر از همه اینکه تعداد زیادی از مالکین این محله به لحاظ نرخ تورم در خرید یا ساخت و ساز مسکن توان صاحبخانه شدن را از دست دادند.                                                                                           اشدری افزود:  با این اقدامات به ضریب چند برابری هزینه اجرای این پروژه دامن زدند و در حال حاضر باید با وحدت و همدلی دستگاهها با یکدیگر و مردم ، با اتخاذ تصمیمات درست به فکر عاقبت به خیری این پروژه مهم شد تا  برای مردم آسایش و رفاه و منابع درآمدی ایجاد شود و از طرفی با  تشويق سرمایه گذاران برای اجرای طرح های سرمایه گذاری و مشارکت دادن مردم محله، بخشی از ضرر و زیان اهالی  این محله جبران شود .
 
اشدری دربخش دیگری از این جلسه که با حضور رییس ستاد  اعتکاف استان برگزار شد اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف حرکت بسیار ارزشمندی در جهت خود سازی مردم به ویژه جوانان است و دراین مسیر شورای شهر ومدریریت شهری همراه ستاد اعتکاف خواهد بود .
 
 اشدری همچنین از اقدام ارزشمند ستاد اعتکاف در اختصاص یک مسجد برای حضور بانوان معتکف به همراه کودکان شان قدردانی کرد و گفت:این اقدام حرکت ارزنده ای است که برای کودکان هم به نوعی فرهنگسازی خواهد داشت که به همراه مادران خود دراین مراسم معنوی شرکت کنند.

وی تاکیدکرد: می توانیم یک مسجد را هم برای حضور پدران و پسران در مراسم اعتکاف فراهم کنیم. چون دقیقا در این سن ( بلوغ پسران) همانند سازی پسران با پدران ، در این برهه زمان که پدران و پسران کمتر فرصت دارند اوقات خود را با یکدیگر بگذرانند، فرصت خوبی است و بسیار موثر ،که در این فرضیه دینی و معنوی کنار هم باشند .                                                                                                                                                                این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار فراهم آوردن فضای ورزش درحیاط مساجد برای معتکفین و توحه به فضای نشاط و سلامتی دراین مراسم شد.
 
 
اشدری  همچنین  دربخش دیگری از این جلسه با اشاره به لایحه واگذاری بازار روز میوه و تره بار و عرضه کالاهای اساسی در بلوارایران –پیروزی اظهار کرد:برخی دوستان معتقد هستند که اعطای این غرفه ها به افرادی که سازمان جهادکشاورزی معرفی می کند به نوعی رانت است که درست نیست. بارها گفته ام که برخی از اموال شهرداری به صورت رایگان در اختیار برخی افراد قرار دارد که این رانت است.
 
وی ادامه داد:بارها خواسته ام تا این اموال مورد بررسی قرار گیرد و ما هم نظارت خود را بر این اموال بیشترکنیم، اینکه غرفه های  بازار روز شهرداری  توسط برخی افرادی که  مجوز توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار را دارند رانت نیست بلکه باید با جهاد کشاورزی همراهی کنیم تا کالاهای تنظیم بازار بیشتری در سطح شهر توزیع شود وبه مردم خدمات خوبی ارایه شود.  

پایان پیام/

تصاویر مرتبط