یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

اشدری،

در سال آخر شورای ششم طرح های بر زمین مانده پیگیری و اجرایی شود

مدیریت شهری باید به تمامی طرح های مصوب شورا که حتی برخی مانند لوایح دوفوریتی ضرورت اجرا دارد توجه کند و تدابیری برای کارسازی آنها داشته باشد تا شرمنده شهر و شهروندان نباشیم .

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری بطور جدی ، بی وقفه و  بموقع رسیدگی و پیرامون آنها تصمیم گیری می کنند و در برخی موارد نیز با خرد جمعی و رای حداکثری طرح هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارایه می کنند.
 
 وی افزود: شهرداری باید این طرح ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آنها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم .
 
 اشدری با بیان اینکه هیچ کدام از طرحهای ارسالی شورا از سمت شهردار به صورت لایحه به  شورا ارایه نشده است، خاطر نشان کرد: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس پیرامون هر کدام از این طرح ها و چگونگی اجرای آن لایحه نماید نه اینکه با نگاه سلیقه ای ایشان ابتر بماند ! چون قبل از  تعهد شهردار، شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرحهای پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاستهای بودجه است .  
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار ارایه تمامی طرح ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده ولی اجرایی نشده است از سوی مدیریت شهری شد وگفت: با ارایه این موارد مردم نیز می توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها و طرحهای مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است ؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می داند ؟! بررسی شود چه طرح هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است .
 
 اشدری همچنین در بخش دیگر این جلسه که پیرامون لایحه مساعدت شهرداری در تکریم و گرامیداشت مقام معلم اختصاص داشت گفت: پیشنهاد می شود که رقم 350 میلیون تومان  پیشنهاد شهردار در لایحه  به رقم 700 تا یک میلیارد تومان افزایش یابد و همچنین برای 43 نفر از معلمان برگزیده استان نیز سفر معنوی به مشهد مقدس درنظر گرفته شود .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط